Voorwaarden retourneren

Ik wil een product retourneren

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een product niet aan uw verwachtingen voldoet.

Een zakelijke klant valt echter niet onder de wet Koop op afstand.

Dit houdt in dat u ten opzichte van de consument geen recht heeft op vergoeding van verzendkosten tenzij het een defect product betreft binnen de 14 dagen bedenktijd.
Deze bedenktijd gaat in vanaf het moment dat het product in uw bezit is.
Daarnaast komen producten die incompleet, beschadigd of speciaal voor u besteld zijn niet voor omruil of restitutie in aanmerking.

OMGANG:
Om voor het retoursturen van een bestelling in aanmerking te komen dient het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en met -voor zover redelijkerwijs mogelijk- onbeschadigde verpakking geretourneerd te worden.

Een prik arm mag u bijvoorbeeld uit de doos halen en bekijken. Mocht u de arm gemonteerd hebben en of gebruikt hebben dan vervalt het recht tot retourneren. Het product is dan namelijk daadwerkelijk in gebruik genomen. Mocht u er dan achter komen dat het product niet functioneert, neemt u dan contact met ons op voor de garantie.

UITZONDERINGEN BIJ RETOURNEREN OF RUILEN:
Een aantal producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

  • Geopende (verbroken verzegeling), geïnstalleerde of geregistreerde software en de daarbij behorende producten.
  • Geopende verbruiksartikelen zoals o.a. handschoenen of vloeistoffen
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet retour kunnen, zoals naalden (indien geopend, verbroken verzegeling).
  • Artikelen die speciaal voor u op maat gemaakt zijn.
  • Artikelen die speciaal voor u besteld zijn.



VERZENDKOSTEN:
Eventuele kosten en het risico van het retour zenden van producten zijn voor rekening van de verzender.

U ontvangt het aankoopbedrag, exclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, binnen 14 werkdagen terug op uw account of rekening.

RETOURPROCEDURE:

  • Indien u dit nog niet heeft gedaan, verzoeken we u bij een verkeerd geleverd product en/of garantie afhandeling eerst contact op te nemen met onze customer service.
  • Voor een adequate afhandeling verzoeken wij u een ingevuld retourformulier bij te voegen.
  • Het retour zenden gaat voor risico van de verzender.
  • Zorg voor een gedegen omverpakking.
  • Stuur enkel producten retour indien deze compleet zijn.
  • Zorg dat u uw zending voldoende frankeert.